Over onze Rota Vicentina (Fishermen’s Trail) wandelvakanties
Een zelfgeleide wandeltocht betekent dat u wandelt zonder gids.
We zullen u voorzien met alles dat u nodig heeft om de wandeling alleen of met goede vrienden met succes te voltooien. Wij plannen uw route, vervoeren uw bagage en tonen u alle plaatsen die een bezoek waard zijn. Maar u besluit zelf of u liever ’s ochtends een uurtje langer in bed blijft! Dit geeft u de vrijheid om in uw eigen tempo te genieten van de wandelpaden en het prachtige landschap.
Lees hier meer over de voordelen van een zelfgeleide wandeltocht in vergelijking met een wandeltocht met gids.
Het kiezen van de juiste wandel tocht kan moeilijk zijn. Het is belangrijk om de balans van fysieke uitdaging en het comfort niveau dat u nodig heeft te overwegen. Om het u de beslissing wat makkelijker te maken, hebben wij een menu van Rustige, Gemiddelde en Uitdagende wandeltochten opgesteld.
Voordat we het verschil tussen de diverse niveaus uitleggen, is het belangrijk op te merken dat elke wandeltocht binnen een bepaalde regio dezelfde officiële wandelroute volgt. Bijvoorbeeld, als u in Kerry in Ierland gaat wandelen, maakt het niet uit of u een ‘Rustige of een ‘Uitdagende’ tocht kiest – u wandelt langs het officiële ‘Kerry Way’ pad. Om deze wandelroute toegangkelijk te maken voor alle wandelaars, hebben wij ofwel 1) de minder veeleisende secties van de route uitgezocht, of 2) de gemiddelde dagelijkse wandeling tussen de accommodaties verkort.
- Dezelfde route, gemakkelijker secties: Bijvoorbeeld, langs het Kerry Way in Ierland, zijn onze ‘Rustige’ wandeltochten beperkt tot de minder veeleisende secties van het wandelpad, terwijl onze ‘Uitdagende’ wandeltochten de gehele route omvatten, inclusief de moeilijkste secties.
- Dezelfe Route, Kortere Afstanden: Bijvoorbeeld, langs het Hadrian’s Wall Path in Engeland, kunt u de gehele route lopen op een 8-Daagse Uitdagende wandeltocht, of een 10-Daagse Gemiddelde wandeltocht. Echter, terwijl u voor de Uitdagende tocht een vlot tempo moet houden van 23 km per dag, geeft de Gemiddelde tocht een iets meer ontspannen tempo van een gemiddelde 18 km per dag.
Hieronder vindt u een algemeen overzicht van elke moeilijkheidsgraad. Merk op dat de cijfers voor de ‘Gemiddelde Dagelijkse Wandeling’ en ‘Wandeltijd’ kunnen verschillen tussen de regio’s. Slechte weeromstandigheden kunnen de gemiddelde wandeltijd, die is gebaseerd op een persoon van normale fitness lopende met een gematigde snelheid van ongeveer 4 km/u, beïnvloeden. De wandel tijd houdt rekening met het terrein, maar niet met de benodigde tijd voor pauzes, fotos enz.
Voor meer details over de dagelijkse aftstanden, het niveau van de klim en het terrein dat het wandelpad doorkruist, verwijzen wij u naar de reisroute pagina van elke individuele wandeltocht.
Rustige
12-18km 3-6 uur
Gemiddelde
16-23km 4-7 uur
Uitdagende
22-30km 5-9 uur
Ons kerndoel bij Hillwalk Tours is om ervaringen te creëren die mensen gelukkig maken. Enkele van de manieren waarop we dit proberen te bereiken en ervoor te zorgen dat u de best mogelijke ervaring met ons heeft, zijn:
De grootste keuze aan routes voor de paden die we aanbieden, gegarandeerd – We willen dat u deze gebieden van uitzonderlijke natuurlijke schoonheid in uw eigen tempo verkent, met bijna 400 routes om uit te kiezen op 21 verschillende paden (en we zijn altijd op zoek om meer toe te voegen).
We boeken uw tour altijd direct – We huren geen derde partijen in om tours voor onze klanten te organiseren. We verkopen geen tours van andere derde partijen. We boeken en organiseren altijd al onze tours zelf.
Het creëren van onvergetelijke zelfgeleide wandeltochten is alles waar we ons op richten, niets anders! – We richten ons alleen op het creëren en organiseren van zelfgeleide wandeltochten, en niets anders! En we doen dit al geruime tijd (sinds 2008), met tot nu toe meer dan 20.000 wandeltochten die met ons zijn gemaakt, en dat worden er steeds meer…
U kunt uw tourinformatie gemakkelijk raadplegen! U ontvangt een specifiek Hillwalk Tours-account waar u kunt inloggen om toegang te krijgen tot al uw tourdocumenten, het GPS-bestand van de route en andere belangrijke details. Raadpleeg uw tourinformatie altijd en overal, op elk apparaat.
Wij doen niet aan kant-en-klare, generieke reisgidsen – We lopen persoonlijk elk pad dat we aanbieden en maken onze eigen gedetailleerde routebeschrijvingen. Door dit te doen, kunnen we u meer routes, route-opties en alternatieven bieden dan welk ander wandeltourbedrijf dan ook!
We worden altijd sterk aanbevolen door andere wandelaars – Onze tours en service hebben consequent 5 * beoordelingen van wandelaars ontvangen. Bekijk onze beoordelingen op Google, Facebook & Tripadvisor.
U kunt uw tour beginnen op elke gewenste dag/datum – We beperken u niet om uw tour op specifieke data te boeken. Zo zorgen wij ervoor dat u uw tour kunt boeken om te beginnen op elke gewenste dag / datum tijdens het wandelseizoen.
We hebben routes die passen bij uw fitnessniveaus – We bieden 3 wandelniveaus; ‘Rustig’, ‘Gemiddeld’ & ‘Uitdagend’, die zijn ontworpen om te voldoen aan alle soorten fitnessniveaus en capaciteiten van wandelaars.
U kunt in u eigen tempo lopen – Aangezien al onze tours zelf-geleid zijn, kunt u de paden in uw eigen tempo bewandelen in plaats van u aan een strikt schema te moeten houden, waardoor u de vrijheid hebt om te genieten van de prachtige natuur en omgeving.
We zijn er 24/7 om u te ondersteunen – U kunt ons 24/7 dag of nacht telefonisch bereiken als u ooit extra ondersteuning nodig hebt tijdens uw wandeltocht.
We hebben een zeer lage aanbetaling – Onze aanbetaling van € 150 is een van de laagste, zo niet de laagste, in de branche.
Wandelvakanties met gids zijn niet beschikbaar bij Hillwalk Tours.
Laat u zich echter niet afschrikken om een zelfgeleide wandeltocht te maken. Met behulp van onze op maat gemaakte documentatie die u van tevoren ontvangt, d.w.z. routebeschrijvingen en -aanwijzingen, lokale geschiedenis en attracties, eetgelegenheden / avondmaaltijdsuggesties enz, bent u goed voorbereid, waardoor het perfect beheersbaar is om de route zelf te voltooien – en niets te missen van de lokale informatie en geschiedenis terwijl u over het pad wandelt!
U kunt uw wandeltocht starten op elke gewenste dag/datum binnen het wandelseizoen. In het algemeen valt het wandelseizoen voor de meeste van onze wandeltochten tussen maart en oktober, maar er zijn enkele uitzonderingen. Zie de individuele wandelreispagina’s voor meer informatie over de start- en einddatum van het wandelseizoen voor elke individuele wandelreis.
Onze 7-daagse reizen omvatten 5 dagen wandelen. De eerste en de laatste dagen van al onze wandeltochten zijn reisdagen voor vervoer naar/uit de stad waar uw wandeling zal beginnen/eindigen. Als u 7 dagen wilt wandelen, kies dan één van onze 9-daagse reizen.
Op onze 7-daagse reizen worden 6 nachten accommodatie aangeboden – de eerste 6 nachten van uw wandelvakantie. Uw reis eindigt op dag zeven, zodra u uitcheckt bij de laatste accommodatie.
De eenpersoonstoeslag is een toeslag voor wandelaars die een eenpersoonskamer willen.
Dit is te wijten aan het feit dat de meeste accommodatieverschaffers hun kamers prijzen voor dubbele bezetting, wat betekent dat ze geen korting geven op de kamers, zelfs als ze maar door één persoon worden gebruikt. Bovendien hebben accommodatieverschaffers uiteengezet dat de kosten voor het schoonmaken van de kamer hetzelfde zijn, ongeacht het aantal mensen. Ook de potentiële kosten van het opgeven van een (of meerdere) tweepersoonskamer voor slechts één persoon tegen een goedkoper tarief, wanneer ze de kamer tegen het normale tarief aan meer dan één persoon kunnen verkopen, is te hoog.
Daarom is de totale tourprijs voor personen die een eenpersoonskamer aanvragen “de prijs per persoon plus de eenpersoonskamertoeslag”. Deze toeslag dekt de extra kosten die gepaard gaan met het opvangen van een individuele wandelaar op een eigen kamer.
Het is niet mogelijk een hond op een Hillwalk Tours wandelvakantie mee te nemen. Helaas zijn huisdieren bij de meeste van onze accommodaties niet toegestaan.
Verder komt u op veel van de wandelpaden door landerijen en boerderij velden waar vee aanwezig is en waar honden dus niet zijn toegestaan.
Ja, bus- en treinkaartjes kunnen online voorafgaand aan uw reis gekocht worden. Specifieke vervoersinformatie is beschikbaar op de reispagina’s over elk wandelgebied.
Bij het boeken ontvangt u ook een stapsgewijze gids voor het openbaar vervoer waarin de mogelijke opties worden beschreven die u kunt nemen om u van uw aankomstluchthaven naar de startlocatie van uw tour te brengen.
Over het algemeen kunnen we ervoor zorgen dat u bij uw eerste accommodatie kunt parkeren.
Indien u met de auto komt, laat ons dit van te voren even weten.
Over bagagevervoer en accommodatie
Nee, op al onze wandelreizen wordt uw bagage iedere dag tijdens uw wandeling naar uw volgende accommodatie gebracht. De bagage zal voor 4 uur ’s middags arriveren. Gewichtslimieten zijn van toepassing op elk stuk bagage en variëren van trail tot trail, dus raadpleeg uw wandelpakketdocumenten en communicatie die u voorafgaand aan uw tour hebt ontvangen voor de maximale gewichtslimiet die per tas op uw geselecteerde tour is toegestaan.
Tijdens uw wandeltocht verblijft u veelal in traditionele pensions en kleine hotels. Pensions zijn vaak particuliere logementen, waar de vriendelijke gastheren reizigers in hun huizen verwelkomen. Om uw comfort te garanderen, zijn de meeste accommodaties waarin u verblijft persoonlijk gecontroleerd door een lid van het Hillwalk Tours-team. Bij uw accommodatie kunt u een warm welkom, een eigen badkamer (indien beschikbaar) en elke ochtend een smakelijk ontbijt verwachten (maar meestal geen andere maaltijden).
Daarnaast beschikken veel van de pensions en hotels langs de route ook over terrassen en zwembaden waar u na de wandeling heerlijk in het zonnetje kunt ontspannen of even lekker afkoelen.
Voor meer informatie over de soorten accommodatie die u kunt verwachten tijdens een wandelvakantie van Hillwalk Tours, lees hier: Accommodatie tijdens uw wandeltocht
Ja, u ontvangt voor vertrek van uw reis een lijst met alle accommodaties waarin u verblijft. Zodra de laatste betaling voor uw tour is ontvangen, wordt een digitale PDF-kopie van uw wandelpakketdocumenten, zoals uw routenotities, accommodatiegegevens en avondmaaltijdsuggesties enz., voor u beschikbaar gesteld op uw Hillwalk Tours-account. In deze pdf-kopie van uw wandelpakketdocumenten kunt u informatie vinden over elke accommodatie waar u tijdens uw tour verblijft*. U ontvangt ook via post een fysiek wandelpakket (ofwel naar uw huisadres of naar de eerste accommodatie op uw tour) met de essentiële fysieke items voor uw tour, zoals de vereiste kaarten voor het wandelparcours en bagagelabels.
*Als u ook liever een fysiek exemplaar van uw volledige wandelpakketdocumenten wilt ontvangen, is het van essentieel belang dat u binnen 48 uur na het boeken van uw tour per e-mail antwoordt om ons dit te laten weten.
In het algemeen proberen we accommodaties te boeken die zo dicht mogelijk bij de plaatselijke voorzieningen gelegen zijn. Als u op een afgelegen locatie verblijft (waar toegang tot lokale cafés en restaurants niet haalbaar is), zal de eigenaar van de accommodatie waarin u verblijft voor een goede maaltijd zorgdragen.
Houd er alstublieft rekening mee dat wij, naar aanleiding van de beschikbaarheid van accommodatie, soms genoodzaakt zijn om een accommodatie the boeken in andere aangrenzende plaatsen. Wij regelen het vervoer van en naar de wandelroute. Op de meeste locaties zal dit geen probleem zijn, echter op sommige locaties kan de beschikbaarheid voor problemen zorgen. Voor meer informatie, kunt u gerust contact opnemen met diegene die uw tour aan het boeken is.
Een ‘twin’ kamer is een kamer voor twee personen met twee losse bedden. Een ‘double’ kamer heeft één groot bed (voor twee personen).
Voor meer gedetailleerde informatie over de verschillende kamertypes, zie de volgende pagina: Kamertypes
Over uw wandelpakket
Zodra de laatste betaling voor uw tour is ontvangen, wordt een digitale PDF-kopie van uw wandelpakketdocumenten, zoals uw routenotities, accommodatiegegevens en avondmaaltijdsuggesties enz., voor u beschikbaar gesteld op uw Hillwalk Tours-account. U ontvangt ook een wandelpakket (hetzij naar uw huisadres of eerste accommodatie tijdens uw tour) die essentiële fysieke items voor uw tour zal bevatten, zoals de vereiste kaarten voor het parcours en bagagelabels*.
*Als u ook liever een fysiek exemplaar van uw volledige wandelpakketdocumenten wilt ontvangen, is het van essentieel belang dat u binnen 48 uur na het boeken van uw tour per e-mail antwoordt om ons dit te laten weten.
Een overzicht van de documenten en items die u in uw wandelpakket kunt verwachten, is als volgt;
– Routebeschrijving (persoonlijk voorbereid door een lid van het Hillwalk Tours team, dat elke stap van de tour heeft gelopen)
– Gedetailleerde wandelkaart(en)
– Een waterdichte kaarthoes van hoge kwaliteit
– Volledige details van uw accommodaties en waar u verblijft
– Onze tips voor de meest interessante bezienswaardigheden op uw route
– Een kijkje in de fascinerende plaatselijke geschiedenis
– Een gids voor de beste lokaties voor eten en drinken
– Veiligheidsinformatie, contactgegevens voor noodgevallen en de landcode voor wandelaars
De GPS-coördinaten van alle accommodaties waar u verblijft tijdens uw tocht vindt u in uw wandelpakket, dat u voor vertrek ontvangt. Bovendien vindt u in het pakket ook de GPS-coördinaten voor de trailheads (d.w.z. het begin- en eindpunt van uw dagelijkse wandelingen) voor de meeste van onze wandeltochten.
Voor uw gemak hebben we GPS-tracks voor de wandelroute vooraf geladen op GAIA GPS, een van ’s werelds populairste GPS-navigatie-apps. Daarnaast kunnen GPS-gegevens voor de route ook worden gedownload via uw Hillwalk Tours-account. Verdere informatie ontvangt u tijdens uw boeking.
Houd er rekening mee dat hoewel we er redelijk zeker van zijn dat de tracks correct en up-to-date zijn, we aanbevelen om ze niet als het enige hulpmiddel voor navigatie te gebruiken. De belangrijkste navigatiemiddelen blijven de wegmarkeringen langs het pad, onze routebeschrijvingen en de kaarten die we in het wandelpakket leveren.
Zodra de laatste betaling voor uw tour is ontvangen, wordt een digitale PDF-kopie van uw wandelpakketdocumenten, zoals uw routenotities, accommodatiegegevens en avondmaaltijdsuggesties enz., voor u beschikbaar gesteld op uw Hillwalk Tours-account. Dit PDF-document kan vervolgens worden doorgestuurd naar zoveel mensen binnen uw wandelgroep als u wilt.
Voor het wandelpakket dat fysieke items bevat zoals bagagelabels, kaarthoes, kaarten enz. en dat naar u wordt gepost (of wacht bij uw eerste accommodatie) – Er wordt één wandelpakket verstrekt.
Houd er alstublieft rekening mee dat alle informatie in onze Walking Packs, in het Engels zal zijn.
Over conditieniveaus
We proberen wandelroutes aan te bieden die geschikt zijn voor een groot aantal wandelaars en capaciteiten. Om dit te bereiken, bieden we 3 verschillende moeilijkheidsgraden, namelijk Rustig, Gemiddeld en Uitdagend. Het verschil tussen elke moeilijkheidsgraad zit in de gemiddelde afstand die u elke dag zult lopen. Qua hoogte verschilt het niet, want het exacte pad wordt nog steeds gevolgd. Daarom zijn dezelfde hoogteverschillen (het klimmen op en neer) van het pad meestal aanwezig, ongeacht de moeilijkheidsgraad. Afhankelijk van het parcours vindt u in uw routebeschrijvingen enkele alternatieve en gemakkelijkere route-opties voor delen van de wandelroute om u te helpen navigeren en moeilijkere delen van de route te omzeilen, maar dit is niet altijd het geval.
Het is belangrijk op te merken dat de moeilijkheidsgraden van Hillwalk Tours alleen gebruikt mogen worden als leidraad voor uw eigen conditie en wat u denkt dat u dagelijks aankunt. Uiteindelijk bent u het die uw eigen conditie het beste kent. We raden u ten zeerste aan om de afstanden en wandeltijden voor elke route die u overweegt te bekijken, samen met eventuele aanvullende opmerkingen op de specifieke tourpagina, voordat u boekt.
Houd er rekening mee dat voor onze Rota Vicentina (Visserspad)-tochten het terrein kan variëren, afhankelijk van het weer en het seizoen, en dat het zachte zand een uitdaging kan zijn voor uw benen.
Het verschil tussen deze reizen zit hem in de afstand die u elke dag loopt:
- Rustige reizen dekken een gemiddelde afstand van 12-16 km (7.5 – 10 mijl) per dag
- Gemiddelde reizen dekken een gemiddelde van 18-22 km (11 – 14 mijl) per dag
- Uitdagende reizen een gemiddelde van 24-28 km (15-18 mijl) per dag
Voor een gedetailleerd overzicht van hoe we onze wandeltochten beoordelen, zie het volgende; Wandeltocht Niveaus
Ja, we organiseren graag een extra nacht voor u op elke willekeurige locatie tijdens u wandeltour.
Suggesties voor interessante plaatsen voor een rustdag zijn beschikbaar op de reispagina’s over iedere wandelregio.
Over geld, vluchten en verzekeringen
In de meeste grotere steden, dorpen en steden zijn geldautomaten aanwezig. Houd er rekening mee dat uw thuisbank u waarschijnlijk kosten in rekening brengt voor het opnemen van geld in het buitenland.
Creditcards en bankpassen kunnen nu bijna overal worden gebruikt voor betaling. Er zijn echter nog enkele kleinere bedrijven die alleen contant geld accepteren, zoals kleinere winkels, accommodatie (voor lunchpakketten) of taxi’s (voor vervoer van of naar restaurants). We raden u daarom aan om wat contant geld (lokale valuta) mee te nemen als back-up.
Contactloze kaartbetalingen worden ook steeds vaker op veel plaatsen geaccepteerd (controleer de dagelijkse kaartlimieten voor gebruik).
De munteenheid die in Portugal wordt gebruikt, is de euro (€). Daarom heb je euro’s nodig als je een Rota Vicentina (Fishermen’s Trail)-tour maakt.
Vluchten en vervoer naar het begin en het einde van uw wandeltocht zijn niet inbegrepen bij onze wandeltochten. We bieden echter wel een gedetailleerde stapsgewijze handleiding met voorgestelde opties over hoe u vanaf tal van grote luchthavens met het openbaar vervoer naar de startlocatie van uw wandeling kunt komen. Zie bovendien voor meer reisinformatie het gedeelte ‘Reisinformatie’ op de individuele tourpagina voor elke route.
Hoewel een reisverzekering niet verplicht is om op wandelvakantie te gaan, raden we u ten zeerste aan om voor vertrek een adequate verzekering af te sluiten.
Helaas is een reisverzekering van derden niet beschikbaar via Hillwalk Tours en moet deze apart worden geboekt.
Wandeltocht Niveaus
Welke Portugal Wandeltocht Moet U Kiezen?
Het kiezen van de juiste wandel tocht kan moeilijk zijn. Het is belangrijk om de balans van fysieke uitdaging en het comfort niveau dat u nodig heeft te overwegen. Om het u de beslissing wat makkelijker te maken, hebben wij een menu van Rustige, Gemiddelde en Uitdagende wandeltochten opgesteld.
Voordat we het verschil tussen de diverse niveaus uitleggen, is het belangrijk op te merken dat elke wandeltocht binnen een bepaalde regio dezelfde officiële wandelroute volgt. Bijvoorbeeld, als u langs het Rota Vicentina (Fishermen’s Trail) gaat wandelen, maakt het niet uit of u een ‘Rustige of een ‘Uitdagende’ tocht kiest – u wandelt langs het officiële ‘Camino Frances’ pad. Om deze wandelroute toegangkelijk te maken voor alle wandelaars, hebben wij de gemiddelde dagelijkse wandeling tussen de accommodaties verkort voor de rustige en gemiddelde wandeltochten.
- Dezelfe Route, Kortere Afstanden:Langs de Rota Vicentina (Fishermen’s Trail) kunt u bijvoorbeeld het hele gedeelte van deze route wandelen, die wij voor u hebben uitgekozen voor een 7-daagse uitdagende tocht, een 9-daagse gematigde tocht of een 10-daagse rustige tocht. Hoewel u voor de uitdagende tour een vlot tempo van 28 km per dag moet aanhouden, geeft de gematigde tour u een iets rustiger tempo van gemiddeld 17-19 km per dag, en de gemakkelijke tour geeft u een ontspannen tempo van iets meer dan 13 km. per dag.
Hieronder vindt u een algemeen overzicht van elke moeilijkheidsgraad. Merk op dat de cijfers voor de ‘Gemiddelde Dagelijkse Wandeling’ en ‘Wandeltijd’ kunnen verschillen tussen de regio’s. Slechte weeromstandigheden kunnen de gemiddelde wandeltijd, die is gebaseerd op een persoon van normale fitness lopende met een gematigde snelheid van ongeveer 4 km/u, beïnvloeden. De wandel tijd houdt rekening met het terrein, maar niet met de benodigde tijd voor pauzes, fotos enz.
Voor meer details over de dagelijkse aftstanden, het niveau van de klim en het terrein dat het wandelpad doorkruist, verwijzen wij u naar de reisroute pagina van elke individuele wandeltocht.
Rustig
10-14km 3-5 uurGemiddelde
17-20km 5-7 uurUitdagend
23-29km 6-9 uurHoe Boeken
1. Ga door onze website browsen om uw favoriete wandelroute te vinden.
2. Kies het type wandelreis dat u wilt nemen: ‘Rustig’, ‘Gemiddeld’ of ‘Uitdagend’
3. Vervolgens, besluit hoeveel dagen u op reis wilt zijn
4. Klik op de ‘Boek Nu’ knop, rechtsboven op onze webpagina
5. Vul tenslotte ons boekingsformulier in en maak een aanbetaling van €150 per persoon
Aanbetalingen en verdere betalingen kunnen worden gedaan met behulp van:
1. Creditcard – via Stripe.
Stripe, een snelle en veilige manier voor het maken van online betalingen met Credit- of Debit kaart. Stripe behandeld elk jaar miljoenen transakties voor bedrijven over de hele wereld en is nu de geprefereerde betalingspartner voor veel grote bedrijven.
2. Bankoverschrijving – Instructies en accountgegevens voor het uitvoeren van een bankoverschrijving vindt u op ons boekingsformulier en ook in de e-mail met de gegevens voor de laatste betaling. U kunt ook rechtstreeks contact met ons opnemen voor de vereiste accountgegevens.
1. Als u met creditcard of bankpas heeft betaald, ontvangt u binnen 24 uur een e-mail ter bevestiging van de ontvangst van uw boekingsformulier en aanbetaling. In deze e-mail zult u worden gevraagd de gegevens te bevestigen.
Wanneer u betaalt via een overschrijving, kan het een aantal dagen duren voordat de betaling ons heeft bereikt. In dit geval ontvangt u een bevestigingse-mail met het verzoek uw gegevens te bevestigen zodra wij de betaling aan uw boekingsformulier hebben gekoppeld. Het zou kunnen dat u een automatische e-mail ontvangt met het bericht dat uw boekingsformulier is ontvangen, maar dat er geen betaling is binnengekomen – u kan dit bericht dan negeren.
2. Zodra uw bevestiging is ontvangen, beginnen wij met het maken van de boekingen voor uw reis. Daarom geldt: hoe eerder u ons deze bevestiging stuurt, des te eerder wij kunnen beginnen met het boeken van uw tour.
3. Nadat alle arrangementen voor uw tour zijn bevestigd (dit proces kan normaal gesproken tussen de vijf en tien werkdagen duren), ontvangt u een uitsplitsing van het openstaande saldo voor uw tour en een vervaldatum voor betaling.
4. Zodra de laatste betaling is ontvangen, sturen wij u een bevestigingsemail toe.
5. PDF-kopieën van uw wandelpakket worden dan voor u beschikbaar gesteld in uw Hillwalk Tours-account, waarin al uw tourgegevens zijn opgenomen. De fysieke items die nodig zijn voor uw tour (bijv. kaarten, bagagelabels enz.) worden op uw huisadres of op de eerste accommodatie op uw tour doorgestuurd, waar het bij aankomst op u wacht. Als u heeft gevraagd om uw volledige wandelpakket te printen, wordt dit ook naar uw huisadres gestuurd of naar uw eerste accommodatie op de tour, waar het bij aankomst op u wacht.
6. U ontvangt een week voor de startdatum van uw tour een geautomatiseerde e-mail van ons, met wat aanvullende informatie om u te helpen bij uw voorbereiding voordat u op reis gaat.
7. Als u tijdens uw tour problemen hebt, kunt u ons 24/7 bereiken op ons noodnummer dat u in uw wandelpakket kunt vinden.
8. Nadat uw tour is afgelopen, sturen we u een feedbackformulier met betrekking tot uw tour en hoe het allemaal ging. We hechten enorm veel belang aan de feedback van onze klanten en de ervaring van onze tours, dus als u wat vrije tijd hebt, raden we u ten zeerste aan om dit feedbackformulier in te vullen, omdat het ons helpt om een service van hoge kwaliteit te blijven bieden en om verder te verbeteren waar nodig.
9. Ten slotte, als u anderen wilt vertellen over uw ervaring met Hillwalk Tours, kunt u een online beoordeling achterlaten op onze Google-, Facebook– of Tripadvisor-pagina’s.
Vergeet Niet..
ESSENTIEEL:
WATERDICHTE JAS EN OVERBROEK – Je weet nooit wanneer je bescherming nodig hebt tegen wind en regen, vooral tussen oktober en mei, dus bereid je voor op onvoorspelbaar weer door een ademend, waterdicht jack en een overbroek in te pakken.
BASISLAAG – Dit is wat je tegen je huid draagt en de beste opties zijn ademende en vochtafvoerende stoffen in plaats van katoen. Ze voeren vocht weg van de huid als je zweet, zodat je je comfortabeler voelt tijdens het lopen. Voor de warmere maanden kun je ook shirts overwegen die UV-bescherming bieden, eventueel met lange mouwen om je huid tegen de zon te beschermen.
FLEECE – Een lichtgewicht fleece houdt je warm in de koudere maanden en op de winderige kliffen.
LICHTE EN COMFORTABELE BROEK – Zorg ervoor dat u een broek of legging kiest die rekbaar is of voldoende ruimte biedt om uw benen vrij te bewegen. Een afritsbare broek of short kan een goed idee zijn voor de warmere maanden. Veel mensen geven echter de voorkeur aan een lange broek die je beschermt tegen de zon. Ze kunnen ook helpen op stukken met diep zand om het zand uit de laarzen te houden. Denims zijn niet geschikt voor lange afstandswandelingen.
WICKING SOCKS – Kies niet-katoenen sokken die goed passen en vocht van je voeten afvoeren om te voorkomen dat ze gaan zweten. Sommige mensen dragen twee paar: een inlegzool tegen de huid en daar overheen sokken van wol of een wolmix. Dit zal de kans op blaren en ‘hotspots’ helpen verminderen.
Onze tip: Breng een beetje vaseline of een soortgelijke anti-blarenzalf aan onder je sokken, om wrijving en blaren te verminderen.
SCHOENEN – We raden u aan comfortabele, lichtgewicht wandelschoenen of -laarzen mee te nemen, hoewel sommige mensen de Fishermen’s Trail lopen op sportschoenen van goede kwaliteit met dikke zolen. Voor het vroege voorjaar en de herfst kunt u ook waterdichte schoenen overwegen. Merk op dat het Visserspad, een deel van de Rota Vicentina, tussen Sao Torpes en Odeceixe, vaak paden en sporen met diep, fijn zand volgt. Dit kan in uw schoenen terechtkomen, wat erg irriterend kan zijn of zelfs kan leiden tot wrijving en blaren. Om deze reden geven sommige wandelaars er de voorkeur aan enkelhoge laarzen mee te nemen, ook al zijn deze over het algemeen warmer dan lager uitgesneden wandelschoenen.
Onze tip: als u nieuwe laarzen koopt, probeer ze dan vóór uw wandelvakantie een of twee langere wandelingen uit!
ZANDGAITERS – Door uw bovenlaars en onderbeen te bedekken, helpen deze om uw schoenen of laarzen zandvrij te houden. Sommige mensen gebruiken korte, waterdichte beenkappen, maar je kunt ook zandslobkousen krijgen die gemaakt zijn van lichte stof en speciaal gemaakt zijn voor dit soort wandelen. Als alternatief hebben we wandelaars gezien die oude sokken in stukken sneden en het bovenste deel van de sok als hoes over de laars gebruikten.
RUGZAK / RUGZAK (met waterdichte hoes of voering) – Om al uw benodigdheden op te bergen en droog te houden – inclusief extra lagen kleding, bescherming tegen de zon, uw waterdichte kleding, EHBO-doos, camera en uw lunch, snacks en drankjes.
Blijf gehydrateerd! Ook al zijn er plekken waar u langs de route uw flessen kunt vullen of versnaperingen kunt kopen, probeer toch minstens 1 – 2 liter water per persoon per dag mee te nemen, afhankelijk van het weer.
ZONNECRÈME, ZONNEBRIL EN ZONNEHOED – Bescherming tegen de zon is essentieel in de zomermaanden, maar kan in Portugal het hele jaar door nodig zijn.
ZWEMAPPARATUUR – Een zwempak of zwemkleding en een lichtgewicht handdoek moeten in uw tas zitten als u wilt stoppen om te zwemmen tijdens uw wandelingen (of bij uw accommodatie waar mogelijk een zwembad aanwezig is). Onthoud echter dat dit de Atlantische Oceaan is – pas op voor sterke stromingen en ga niet te ver op pad!
WARME MUTS EN HANDSCHOENEN – Ze kunnen nodig zijn in het schouderseizoen.
CONTANT GELD – Hoewel het veel gemakkelijker is geworden om creditcards/betaalkaarten en contactloos betalen te gebruiken, zijn pinautomaten en creditcarddiensten op sommige locaties nog steeds beperkt. Het is daarom belangrijk dat u voldoende contant geld (€) bij u heeft om de diensten tussen de grotere nederzettingen te betalen, vooral voor kleinere winkels en cafés en voor fooien in restaurants. (zie uw welkomstbrief voor meer details).
EHBO-koffer – Het is een goed idee om een kleine, eenvoudige EHBO-koffer te hebben voor het omgaan met kleine verwondingen zoals verstuikingen, schaafwonden, snijwonden en blaren. Goede dingen om mee te nemen zijn pleisters en wondverbanden, steriele reinigingsdoekjes, pijnstillers, pincetten (tegen splinters en teken), verband en blarenpleisters, zoals COMPEED.
FLUIT & FAKKEL – In het zeer onwaarschijnlijke geval dat u een signaal om hulp moet geven (fluit) of als uw wandeling langer duurt dan verwacht en u uiteindelijk in het donker loopt (fakkel).
STEKKERADAPTER (/CONVERTER) – De in Portugal gebruikte stekkers zijn van het type F-stekker (ook bekend als Schuko-stekker) die in veel Europese landen wordt gebruikt. Het heeft twee ronde pinnen van 4,8 mm met een onderlinge afstand van 19 mm – de standaardspanning is 230 V.
MOBIELE TELEFOON / MOBIELE TELEFOON
Wij raden u ten zeerste aan een mobiele telefoon mee te nemen of aan te schaffen. Hiermee kunt u contact opnemen met uw accommodatie en vervoerders vanaf de route en in geval van nood hulp inroepen.
Bezoekers uit Europese landen:
Europese mobiele telefoongebruikers kunnen in Portugal over het algemeen zonder extra kosten gebruik maken van ‘roaming’, maar informeer bij uw provider naar de beste tarieven voordat u op reis gaat.
Bezoekers uit de Verenigde Staten, Canada en elders:
Zorg ervoor dat u een GSM/UMTS-telefoon hebt die compatibel is met Europese netwerken en een roamingdienst/geschikt telefoonabonnement voor het land waar u naartoe reist.
Als uw telefoon ontgrendeld en GSM/UMTS-compatibel is, kunt u ook een Portugese simkaart kopen en deze in uw eigen telefoon gebruiken.
Als alternatief kunt u bij aankomst een goedkope prepay-telefoon kopen. In de grotere steden en dorpen kun je al voor € 20,- een basistelefoon kopen. Je kunt dan opwaarderen met vouchers of een creditcard/debetkaart.
Als uw telefoon digitale eSIM-kaarten ondersteunt, kunt u mogelijk een afzonderlijk abonnement aanschaffen bij uw telefoonnetwerkprovider voor gebruik in het buitenland, of een prepaidabonnement bij een lokale netwerkprovider in het land van uw bestemming.
Om internationaal te kunnen bellen in Europa moet u 00 kiezen als de internationale toegangscode (en niet 011 zoals in de VS of Canada). Als u belt vanaf een mobiele telefoon, voert u + in plaats van 00 in, of houdt u gewoon de 0 ingedrukt.
Zorg ervoor dat je telefoon volledig is opgeladen voordat je aan je wandeling begint. Houd er rekening mee dat je onderweg misschien niet altijd een telefoonsignaal hebt, maar over het algemeen is het dekkingsniveau redelijk goed.
Als u een smartphone heeft, raden wij u aan een kaartapp zoals Google Maps te installeren en uw locatie/GPS-service ingeschakeld te hebben. Hierdoor kunnen we u beter helpen als u onderweg hulp nodig heeft door uw locatie te identificeren.
AANVULLENDE SUGGESTIES:
INSECTENVERWEERMIDDEL – handig om te hebben als je het nodig hebt.
CAMERA – Essentieel voor het maken van foto’s van het adembenemende landschap, waarmee u tegen uw vrienden kunt opscheppen over uw vakantie.
WANDELSTOKKEN – Helpen voorwaartse beweging en evenwicht, verminderen de impact op uw knieën en helpen bij het evenwicht op moeilijk terrein. Sommige wandelaars merken dat het hen ook helpt met het diepe zand. Een paar is het beste, maar veel wandelaars gebruiken er ook maar één.
OORDOPJES – We weten hoe belangrijk het is om een goede nachtrust te krijgen. Omdat er echter andere gasten in het pension kunnen zijn met andere plannen voor hun nacht, raden wij u aan oordopjes mee te nemen om zoete dromen te garanderen!
Tijdens Uw Wandelreis
Uw kamer is elke dag uiterlijk vanaf 16.00 uur klaar en soms al eerder.
De inchecktijden bij uw accommodatie zijn over het algemeen niet voor 16.00 uur. Het is mogelijk dat u iets eerder kunt inchecken (bijvoorbeeld rond 15.00 uur), maar dit is niet gegarandeerd. Als u een eerdere inchecktijd wilt aanvragen, dient u van tevoren contact op te nemen met de gastheer/-vrouw van uw accommodatie om dit te bespreken.
Als u verwacht na 18.00 uur bij uw accommodatie te arriveren, dient u uw gastheer/-vrouw hiervan vooraf op de hoogte te stellen (met name Pensions). Redenen hiervoor kunnen zijn dat uw vlucht vertraging heeft, dat u nog aan het wandelen bent of dat u voor het inchecken bent gestopt om iets te eten of te drinken. Door ze van tevoren te laten weten, kunnen de hosts dienovereenkomstig plannen en ook geruststellen dat alles in orde is.
De uitchecktijd is meestal 10.00 uur, maar dit kan variëren, daarom is het vaak het beste om de uitchecktijden rechtstreeks met de gastheer/-vrouw van uw accommodatie te bespreken.
Uw bagage komt iedere dag voor 4 uur ‘s middags aan.
Een smakelijk ontbijt is belangrijk om u voor te bereiden op de dag vol wandelen en avontuur die voor u ligt. Bij uw accommodatie kunt u een warm ontbijt, een continentaal ontbijt of misschien zelfs beide vinden!
In sommige gevallen, waar we geen andere keuze hebben dan u te boeken in een accommodatie waar geen ontbijt wordt geserveerd, zullen we de kosten van het ontbijt aftrekken van uw tourprijs, zodat deze in plaats daarvan kunnen worden gebruikt om ontbijt te kopen in een nabijgelegen café/restaurant.
De meeste gastheren/-vrouwen van accommodaties zullen altijd proberen zo goed mogelijk rekening te houden met dieetwensen, op voorwaarde dat ze van tevoren op de hoogte worden gesteld. Daarom, als u dieetwensen heeft (bijv. veganistisch, vegetarisch, etc.), laat het ons dan weten in de het “Eventuele dieetwensen/allergieën?” veld op ons boekingsformulier bij het boeken.
Houd er rekening mee dat niet alle bedrijven gemakkelijk kunnen voldoen aan dieetwensen, zoals vegetarisch, veganistisch, glutenvrij, enz., vooral in meer afgelegen en landelijke gebieden. Als u een specifiek dieet nodig heeft, raden we u aan dit van tevoren te informeren of met uw gastheer/-vrouw te bespreken.
In je routebeschrijving geven we een lijst van plaatsen waar je elke dag minstens één café, winkel of restaurant kunt verwachten. Openingstijden kunnen echter veranderen, sommige plaatsen gaan pas ’s middags open en bedrijven kunnen onverwachts sluiten. We raden je daarom aan om ook bij je accommodatie te informeren waar je de volgende dag kunt lunchen, langs de route of aan het begin van de wandeling.
Als het niet mogelijk is om overdag eten of drinken te kopen, kun je een lunchpakket kopen voordat je begint in de ochtend, vooral als het een lange wandeling is. Als er geen winkels in de buurt zijn, kan de gastheer tegen een redelijke prijs op verzoek voor een lunchpakket zorgen.
De meeste gastheren/-vrouwen van accommodaties zullen altijd proberen zo goed mogelijk rekening te houden met dieetwensen, op voorwaarde dat ze van tevoren op de hoogte worden gesteld. Daarom, als u dieetwensen heeft (bijv. veganistisch, vegetarisch, etc.), laat het ons dan weten in de het “Eventuele dieetwensen/allergieën?” veld op ons boekingsformulier bij het boeken.
Houd er rekening mee dat niet alle bedrijven gemakkelijk kunnen voldoen aan dieetwensen, zoals vegetarisch, veganistisch, glutenvrij, enz., vooral in meer afgelegen en landelijke gebieden. Als u een specifiek dieet nodig heeft, raden we u aan dit van tevoren te informeren of met uw gastheer/-vrouw te bespreken.
Over het algemeen kunt u een avondmaaltijd kopen in één van de plaatselijke restaurants of cafés dichtbij uw accommodatie. Als er geen restaurants/cafés in de buurt zijn, dan kunt u een maaltijd bij uw gastheer/gastvrouw kopen.
De meeste gastheren/-vrouwen van accommodaties zullen altijd proberen zo goed mogelijk rekening te houden met dieetwensen, op voorwaarde dat ze van tevoren op de hoogte worden gesteld. Daarom, als u dieetwensen heeft (bijv. veganistisch, vegetarisch, etc.), laat het ons dan weten in de het “Eventuele dieetwensen/allergieën?” veld op ons boekingsformulier bij het boeken.
Houd er rekening mee dat niet alle bedrijven gemakkelijk kunnen voldoen aan dieetwensen, zoals vegetarisch, veganistisch, glutenvrij, enz., vooral in meer afgelegen en landelijke gebieden. Als u een specifiek dieet nodig heeft, raden we u aan dit van tevoren te informeren of met uw gastheer/-vrouw te bespreken.
Het merendeel van uw gastvrouwen en -heren kunnen u helpen bij het drogen van uw wandelspullen.
Veel van de wandelpaden lopen door privélandbouwgrond. Dit betekent dat boeren hun vee (zoals runderen, schapen, geiten etc.) kunnen laten grazen in dezelfde velden waar u doorheen loopt. Sommige dieren kunnen er intimiderend uitzien. Maak u echter geen zorgen, u zult merken dat deze dieren eigenlijk vrij schuw zijn. Blijf op een normale manier lopen (niet rennen) en u zou geen problemen moeten hebben. Let daarnaast op eventuele borden die de boer heeft aangebracht.
Meer informatie over hoe om te gaan met dieren tijdens u wandeltour vind u in het veiligheidsinformatie- en landcodedocument dat u in uw wandelpakket kunt vinden.
De meeste gebieden hebben ontvangst voor mobiele telefoons, zelfs als u aan het wandelen bent. Het is echter mogelijk dat u door sommige afgelegen gebieden reist waar de ontvangst beperkt of helemaal niet beschikbaar is.
Het is belangrijk op te merken dat, als u zich ooit in een noodgeval bevindt, mobiele telefoons/gsm’s nog steeds contact kunnen opnemen met de alarmnummers, zelfs zonder ontvangst van mobiele/gsm’s.
Ja, in de meeste accommodaties is wifi beschikbaar, maar dit is niet gegarandeerd. Bovendien is de wifi-kwaliteit, vanwege de afgelegen locaties van sommige accommodaties, niet altijd de beste.
Ja, over het algemeen zijn de meeste routes zeer duidelijk bewegwijzerd met een markering direct voor en na elke afslag. Als u ooit twijfelt, kunt u ook de Hillwalk Tours-routebeschrijvingen of -kaarten in u wandelpakket bekijken.
Ja, het is mogelijk dat uw tour taxitransfers bevat om u van en naar het parcours te brengen. De reden hiervoor is:
- Vanwege de beperkte accommodatiemogelijkheden op sommige locaties tijdens uw tour, moeten we u mogelijk een accommodatie boeken waarvoor transfers van/naar het start-/eindpunt van uw wandeling nodig zijn.
- Vanwege beperkte accommodatie-opties of geen beschikbaarheid in accommodatie, moeten we u mogelijk voor meer dan één nacht in dezelfde accommodatie boeken om meerdere locaties te dekken, in welk geval taxitransfers vereist zijn om u van en naar het parcours te brengen.
- Vanwege minimale vereisten voor overnachtingen in accommodaties op bepaalde routes, hebben we soms geen andere keuze dan u meerdere nachten op dezelfde locatie te laten verblijven en gebruik te maken van transfers om u van en naar het parcours te brengen.
De kosten van deze taxitransfers die u van en naar het parcours brengen, zijn inbegrepen in de tourprijs en hebben geen invloed op uw reisroute, d.w.z. u loopt nog steeds de exacte route zoals vermeld.
Klimaat
Het kustgebied van de regio Alentejo in Portugal kent een mediterraan klimaat, gekenmerkt door warme, droge zomers en milde, natte winters. De invloed van de Atlantische Oceaan brengt een verfrissende bries met zich mee die de zomerhitte verzacht, waarbij de temperaturen in juli en augustus gemiddelden bereiken van 24-29°C. Hoewel deze temperaturen in juli en augustus relatief bescheiden zijn in vergelijking met andere regio’s in Portugal, kunnen de hitte en het gebrek aan schaduw langs de route vaak zorgen voor moeilijke wandelomstandigheden. Daarom zijn er in juli en augustus geen wandeltochten beschikbaar voor de Rota Vicentina (visserspad). De lente- en herfstmaanden bieden perfecte wandelomstandigheden langs het pad, terwijl de winters zacht zijn, met temperaturen die zelden onder de 5°C dalen.