Over onze Schotland wandelvakanties

Ik ben een individuele wandelaar, kan ik alsnog een tour boeken voor de West Highland Way?

Het is de laatste jaren steeds moeilijker geworden om een eenpersoonskamer langs de West Highland Way te boeken. Veel B&B’s langs dit wandelpad hebben geen eenpersoonskamers en zijn simpelweg niet bereid om individuele wandelaars een tweepersoonskamer te geven, tenzij ze deel uitmaken van een grotere groep (bijvoorbeeld een groep van drie personen). Om deze reden kan Hillwalk Tours alleen wandeltochten aanbieden voor solo wandelaars langs de West Highland Way tijdens de maanden maart, april & oktober. Helaas is het voor ons niet mogelijk tours te boeken voor individuele wandelaars tijdens andere maanden. Voor een solo-wandelaar die deel uitmaakt van een grotere groep, zullen we gedurende alle maanden van het wandelseizoen blijven proberen een eenpersoonskamer (maximaal één) te boeken. In al onze andere wandelregio’s in Schotland, Engeland, Ierland en Spanje bieden we natuurlijk nog steeds wandelvakanties aan voor individuele wandelaars, zonder beperkingen. Bedankt voor uw begrip.

Wat is een individuele wandelvakantie?

Een zelfgeleide wandeltocht betekent dat u wandelt zonder gids.

We zullen u voorzien met alles dat u nodig heeft om de wandeling alleen of met goede vrienden met succes te voltooien. Wij plannen uw route, vervoeren uw bagage en tonen u alle plaatsen die een bezoek waard zijn. Maar u besluit zelf of u liever ’s ochtends een uurtje langer in bed blijft! Dit geeft u de vrijheid om in uw eigen tempo te genieten van de wandelpaden en het prachtige landschap.

Lees hier meer over de voordelen van een zelfgeleide wandeltocht in vergelijking met een wandeltocht met gids.

Hoe zijn de wandeltochten qua moeilijkheidsgraad ingedeeld?

Het kiezen van de juiste wandel tocht kan moeilijk zijn. Het is belangrijk om de balans van fysieke uitdaging en het comfort niveau dat u nodig heeft te overwegen. Om het u de beslissing wat makkelijker te maken, hebben wij een menu van Rustige, Gemiddelde en Uitdagende wandeltochten opgesteld.

Voordat we het verschil tussen de diverse niveaus uitleggen, is het belangrijk op te merken dat elke wandeltocht binnen een bepaalde regio dezelfde officiële wandelroute volgt. Bijvoorbeeld, als u in Kerry in Ierland gaat wandelen, maakt het niet uit of u een ‘Rustige of een ‘Uitdagende’ tocht kiest – u wandelt langs het officiële ‘Kerry Way’ pad. Om deze wandelroute toegangkelijk te maken voor alle wandelaars, hebben wij ofwel 1) de minder veeleisende secties van de route uitgezocht, of 2) de gemiddelde dagelijkse wandeling tussen de accommodaties verkort.

  1. Dezelfde route, gemakkelijker secties: Bijvoorbeeld, langs het Kerry Way in Ierland, zijn onze ‘Rustige’ wandeltochten beperkt tot de minder veeleisende secties van het wandelpad, terwijl onze ‘Uitdagende’ wandeltochten de gehele route omvatten, inclusief de moeilijkste secties.
  2. Dezelfe Route, Kortere Afstanden: Bijvoorbeeld, langs het Hadrian’s Wall Path in Engeland, kunt u de gehele route lopen op een 8-Daagse Uitdagende wandeltocht, of een 10-Daagse Gemiddelde wandeltocht. Echter, terwijl u voor de Uitdagende tocht een vlot tempo moet houden van 23 km per dag, geeft de Gemiddelde tocht een iets meer ontspannen tempo van een gemiddelde 18 km per dag.

Hieronder vindt u een algemeen overzicht van elke moeilijkheidsgraad. Merk op dat de cijfers voor de ‘Gemiddelde Dagelijkse Wandeling’ en ‘Wandeltijd’ kunnen verschillen tussen de regio’s. Slechte weeromstandigheden kunnen de gemiddelde wandeltijd, die is gebaseerd op een persoon van normale fitness lopende met een gematigde snelheid van ongeveer 4 km/u, beïnvloeden. De wandel tijd houdt rekening met het terrein, maar niet met de benodigde tijd voor pauzes, fotos enz.

Voor meer details over de dagelijkse aftstanden, het niveau van de klim en het terrein dat het wandelpad doorkruist, verwijzen wij u naar de reisroute pagina van elke individuele wandeltocht.

Rustige

 12-18km  3-6 uur

Onze Rustige wandelreizen zijn ontworpen met de parttime wandelaar in gedachten. Terwijl u toch een aantal beklimmingen kunt verwachten, bieden deze wandeltochten de kortste dagelijkse wandelingen, wat dus ook minder omhoog- en omlaag klimmen betekent. Dit geeft u ruim de tijd om van het landschap en de vergezichten te genieten, foto’s te maken, een lange lunch pauze te nemen en, indien nodig, de meer lastige delen van de wandeling te ondernemen.

Gemiddelde

 16-23km  4-7 uur

Onze Gemiddelde wandelreizen zijn geschikt voor mensen die gewend zijn aan regelmatige lichaamsbeweging. Ze bieden langere, maar toch haalbare dagelijkse wandelingen en geven u wat meer van een uitdaging zonder verder te gaan dan uw persoonlijke limieten. Er zijn meer beklimmingen per dag, maar hardere dagen worden in het algemeen gevolgd door rustigere dagen. U zult natuurlijk ook nog tijd hebben voor een ontspannen lunch pauze en om foto’s te nemen.

Uitdagende

 22-30km  5-9 uur

Onze Uitdagende wandelreizen zijn ontworpen voor de ervaren wandelaar en wandelaars die van een goede uitdaging houden. Ze bieden u de langste dagelijkse wandelingen met de hoogste beklimmingen aan en zullen uw uithoudingsvermogen testen door u vaak de hele dag te laten lopen. Zoals met al onze wandeltochten staat u natuurlijk een warme douche en de beste lokale gastvrijheid te wachten aan het einde van uw dagelijkse wandeling, zodat u elke avond lekker kunt ontspannen en uw batterijen opniew kunt opladen.
Waarom boeken bij Hillwalk Tours?

Ons kerndoel bij Hillwalk Tours is om ervaringen te creëren die mensen gelukkig maken. Enkele van de manieren waarop we dit proberen te bereiken en ervoor te zorgen dat u de best mogelijke ervaring met ons heeft, zijn:

De grootste keuze aan routes voor de paden die we aanbieden, gegarandeerd – We willen dat u deze gebieden van uitzonderlijke natuurlijke schoonheid in uw eigen tempo verkent, met bijna 400 routes om uit te kiezen op 21 verschillende paden (en we zijn altijd op zoek om meer toe te voegen).

We boeken uw tour altijd direct – We huren geen derde partijen in om tours voor onze klanten te organiseren. We verkopen geen tours van andere derde partijen. We boeken en organiseren altijd al onze tours zelf.

Het creëren van onvergetelijke zelfgeleide wandeltochten is alles waar we ons op richten, niets anders! – We richten ons alleen op het creëren en organiseren van zelfgeleide wandeltochten, en niets anders! En we doen dit al geruime tijd (sinds 2008), met tot nu toe meer dan 20.000 wandeltochten die met ons zijn gemaakt, en dat worden er steeds meer…

U kunt uw tourinformatie gemakkelijk raadplegen! U ontvangt een specifiek Hillwalk Tours-account waar u kunt inloggen om toegang te krijgen tot al uw tourdocumenten, het GPS-bestand van de route en andere belangrijke details. Raadpleeg uw tourinformatie altijd en overal, op elk apparaat.

Wij doen niet aan kant-en-klare, generieke reisgidsen – We lopen persoonlijk elk pad dat we aanbieden en maken onze eigen gedetailleerde routebeschrijvingen. Door dit te doen, kunnen we u meer routes, route-opties en alternatieven bieden dan welk ander wandeltourbedrijf dan ook!

We worden altijd sterk aanbevolen door andere wandelaars – Onze tours en service hebben consequent 5 * beoordelingen van wandelaars ontvangen. Bekijk onze beoordelingen op GoogleFacebook & Tripadvisor.

U kunt uw tour beginnen op elke gewenste dag/datum – We beperken u niet om uw tour op specifieke data te boeken. Zo zorgen wij ervoor dat u uw tour kunt boeken om te beginnen op elke gewenste dag / datum tijdens het wandelseizoen.

We hebben routes die passen bij uw fitnessniveaus – We bieden 3 wandelniveaus; ‘Rustig’, ‘Gemiddeld’ & ‘Uitdagend’, die zijn ontworpen om te voldoen aan alle soorten fitnessniveaus en capaciteiten van wandelaars.

U kunt in u eigen tempo lopen – Aangezien al onze tours zelf-geleid zijn, kunt u de paden in uw eigen tempo bewandelen in plaats van u aan een strikt schema te moeten houden, waardoor u de vrijheid hebt om te genieten van de prachtige natuur en omgeving.

We zijn er 24/7 om u te ondersteunen – U kunt ons 24/7 dag of nacht telefonisch bereiken als u ooit extra ondersteuning nodig hebt tijdens uw wandeltocht.

We hebben een zeer lage aanbetaling – Onze aanbetaling van € 100/£ 100 is een van de laagste, zo niet de laagste, in de branche.

Bieden wij u ook wandelvakanties met gids aan?

Wandelvakanties met gids zijn niet beschikbaar bij Hillwalk Tours.

Laat u zich echter niet afschrikken om een zelfgeleide wandeltocht te maken. Met behulp van onze op maat gemaakte documentatie die u van tevoren ontvangt, d.w.z. routebeschrijvingen en -aanwijzingen, lokale geschiedenis en attracties, eetgelegenheden / avondmaaltijdsuggesties enz, bent u goed voorbereid, waardoor het perfect beheersbaar is om de route zelf te voltooien – en niets te missen van de lokale informatie en geschiedenis terwijl u over het pad wandelt!

Wanneer kunnen we onze Hillwalk Tours wandelvakantie beginnen?

U kunt uw wandeltocht starten op elke gewenste dag/datum binnen het wandelseizoen. In het algemeen valt het wandelseizoen voor de meeste van onze wandeltochten tussen maart en oktober, maar er zijn enkele uitzonderingen. Zie de individuele wandelreispagina’s voor meer informatie over de start- en einddatum van het wandelseizoen voor elke individuele wandelreis.

Betekent een 7-daagse reis 7 dagen wandelen?

Onze 7-daagse reizen omvatten 5 dagen wandelen. De eerste en de laatste dagen van al onze wandeltochten zijn reisdagen voor vervoer naar/uit de stad waar uw wandeling zal beginnen/eindigen. Als u 7 dagen wilt wandelen, kies dan één van onze 9-daagse reizen.

Betekent een 7-daagse reis 7 nachten accommodatie?

Op onze 7-daagse reizen worden 6 nachten accommodatie aangeboden – de eerste 6 nachten van uw wandelvakantie. Uw reis eindigt op dag zeven, zodra u uitcheckt bij de laatste accommodatie.

Wat is de eenpersoonstoeslag?

De eenpersoonstoeslag is een toeslag voor wandelaars die een eenpersoonskamer willen.

Dit is te wijten aan het feit dat de meeste accommodatieverschaffers hun kamers prijzen voor dubbele bezetting, wat betekent dat ze geen korting geven op de kamers, zelfs als ze maar door één persoon worden gebruikt. Bovendien hebben accommodatieverschaffers uiteengezet dat de kosten voor het schoonmaken van de kamer hetzelfde zijn, ongeacht het aantal mensen. Ook de potentiële kosten van het opgeven van een (of meerdere) tweepersoonskamer voor slechts één persoon tegen een goedkoper tarief, wanneer ze de kamer tegen het normale tarief aan meer dan één persoon kunnen verkopen, is te hoog.

Daarom is de totale tourprijs voor personen die een eenpersoonskamer aanvragen “de prijs per persoon plus de eenpersoonskamertoeslag”. Deze toeslag dekt de extra kosten die gepaard gaan met het opvangen van een individuele wandelaar op een eigen kamer.

Mogen we onze hond meenemen?

Het is niet mogelijk een hond op een Hillwalk Tours wandelvakantie mee te nemen. Helaas zijn huisdieren bij de meeste van onze accommodaties niet toegestaan.

Verder komt u op veel van de wandelpaden door landerijen en boerderij velden waar vee aanwezig is en waar honden dus niet zijn toegestaan.

Kunnen we in afwachting van onze reis bus-/treinkaartjes kopen?

Ja, bus- en treinkaartjes kunnen online voorafgaand aan uw reis gekocht worden. Specifieke vervoersinformatie is beschikbaar op de reispagina’s over elk wandelgebied.

Bij het boeken ontvangt u ook een stapsgewijze gids voor het openbaar vervoer waarin de mogelijke opties worden beschreven die u kunt nemen om u van uw aankomstluchthaven naar de startlocatie van uw tour te brengen.

Indien we met de auto komen, waar kunnen we tijdens onze wandelvakantie parkeren?

Over het algemeen kunnen we ervoor zorgen dat u bij uw eerste accommodatie kunt parkeren.

Indien u met de auto komt, laat ons dit van te voren even weten.

Over bagagevervoer en accommodatie

Moeten we onze eigen bagage tijdens de wandelvakantie dragen?

Nee, op al onze wandelreizen wordt uw bagage iedere dag tijdens uw wandeling naar uw volgende accommodatie gebracht. De bagage zal voor 4 uur ’s middags arriveren. Gewichtslimieten zijn van toepassing op elk stuk bagage en variëren van trail tot trail, dus raadpleeg uw wandelpakketdocumenten en communicatie die u voorafgaand aan uw tour hebt ontvangen voor de maximale gewichtslimiet die per tas op uw geselecteerde tour is toegestaan.

In wat voor soort accommodatie zullen we verblijven?

Tijdens uw wandeltocht verblijft u veelal in traditionele bed & breakfasts (B&B’s) / pensions en kleine hotels. B&B’s / pensions zijn vaak particuliere logementen, waar de vriendelijke gastheren reizigers in hun huizen verwelkomen. Om uw comfort te garanderen, zijn de meeste accommodaties waarin u verblijft persoonlijk gecontroleerd door een lid van het Hillwalk Tours-team. Bij uw accommodatie kunt u een warm welkom, een eigen badkamer (indien beschikbaar) en elke ochtend een smakelijk ontbijt verwachten (maar meestal geen andere maaltijden).

Voor meer informatie over de accommodatie waar u verblijft, zie het tabblad Accommodatie voor elk van onze tourregio’s.

Kunnen we een lijst met al onze accommodaties voor vertrek krijgen?

Ja, u ontvangt voor vertrek van uw reis een lijst met alle accommodaties waarin u verblijft. Zodra de laatste betaling voor uw tour is ontvangen, sturen we u een e-mail met een digitale pdf-kopie van uw wandelpakketdocumenten, zoals uw routebeschrijvingen, accommodatiegegevens en avondmaaltijdsuggesties enz. In deze pdf-kopie van uw wandelpakketdocumenten kunt u informatie vinden over elke accommodatie waar u tijdens uw tour verblijft*. U ontvangt ook via post een fysiek wandelpakket (ofwel naar uw huisadres of naar de eerste accommodatie op uw tour) met de essentiële fysieke items voor uw tour, zoals de vereiste kaarten voor het wandelparcours en bagagelabels.

*Als u ook liever een fysiek exemplaar van uw volledige wandelpakketdocumenten wilt ontvangen, is het van essentieel belang dat u binnen 48 uur na het boeken van uw tour per e-mail antwoordt om ons dit te laten weten.

Ligt onze accommodatie in de buurt van een stad/dorp?

In het algemeen proberen we accommodaties te boeken die zo dicht mogelijk bij de plaatselijke voorzieningen gelegen zijn. Als u op een afgelegen locatie verblijft (waar toegang tot plaatselijke pubs en restaurants niet haalbaar is), zal de eigenaar van de accommodatie waarin u verblijft voor een goede maaltijd zorgdragen.

Houd er alstublieft rekening mee dat wij, naar aanleiding van de beschikbaarheid van accommodatie, soms genoodzaakt zijn om een accommodatie the boeken in andere aangrenzende plaatsen. Wij regelen het vervoer van en naar de wandelroute. Op de meeste locaties zal dit geen probleem zijn, echter op sommige locaties kan de beschikbaarheid voor problemen zorgen. Voor meer informatie, kunt u gerust contact opnemen met diegene die uw tour aan het boeken is.

Wat is het verschil tussen een ‘twin’ en een ‘double’ kamer?

Een ‘twin’ kamer is een kamer voor twee personen met twee losse bedden. Een ‘double’ kamer heeft één groot bed (voor twee personen).

Voor meer gedetailleerde informatie over de verschillende kamertypes, zie de volgende pagina: Kamertypes

Over uw wandelpakket

Wat is in mijn wandelpakket inbegrepen?

Zodra de laatste betaling voor uw tour is ontvangen, ontvangt u een e-mail met een digitale pdf-kopie van uw wandelpakketdocumenten, zoals uw routebeschrijvingen, accommodatiedetails en avondmaaltijdsuggesties enz. U ontvangt ook een wandelpakket (hetzij naar uw huisadres of eerste accommodatie tijdens uw tour) die essentiële fysieke items voor uw tour zal bevatten, zoals de vereiste kaarten voor het parcours en bagagelabels*.

*Als u ook liever een fysiek exemplaar van uw volledige wandelpakketdocumenten wilt ontvangen, is het van essentieel belang dat u binnen 48 uur na het boeken van uw tour per e-mail antwoordt om ons dit te laten weten.

Een overzicht van de documenten en items die u in uw wandelpakket kunt verwachten, is als volgt;
– Routebeschrijving (persoonlijk voorbereid door een lid van het Hillwalk Tours team, dat elke stap van de tour heeft gelopen)
– Gedetailleerde wandelkaart(en)
Een waterdichte kaarthoes van hoge kwaliteit
Volledige details van uw accommodaties en waar u verblijft
– Onze tips voor de meest interessante bezienswaardigheden op uw route
– Een kijkje in de fascinerende plaatselijke geschiedenis
– Een gids voor de beste lokaties voor eten en drinken
Veiligheidsinformatie, contactgegevens voor noodgevallen en de landcode voor wandelaars

Verstrekt u GPS coördinaten?

De GPS-coördinaten van alle accommodaties waar u verblijft tijdens uw tocht vindt u in uw wandelpakket, dat u voor vertrek ontvangt. Bovendien vindt u in het pakket ook de GPS-coördinaten voor de trailheads (d.w.z. het begin- en eindpunt van uw dagelijkse wandelingen) voor de meeste van onze wandeltochten.

GPS-tracks voor uw wandelroute worden ook verstrekt en kunnen voorafgaand aan uw tour worden gedownload. Houd er rekening mee dat hoewel we er redelijk zeker van zijn dat de tracks correct en up-to-date zijn, we aanbevelen om ze niet als het enige hulpmiddel voor navigatie te gebruiken. De belangrijkste navigatiemiddelen blijven de wegmarkeringen langs het pad, onze routebeschrijvingen en de kaarten die we in het wandelpakket leveren.

Hoeveel wandel pakketten krijgen wij?

Zodra de laatste betaling voor uw tour is ontvangen, ontvangt u een e-mail met een pdf-kopie van uw wandeltourdocumenten. Dit PDF-document kan vervolgens worden doorgestuurd naar zoveel mensen binnen uw wandelgroep als u wilt.

Voor het wandelpakket dat fysieke items bevat zoals bagagelabels, kaarthoes, kaarten enz. en dat naar u wordt gepost (of wacht bij uw eerste accommodatie) – wordt er één wandelpakket per vier personen verstrekt. Daarom wordt voor een groep van 1 – 4 personen één wandelpakket verzonden. Voor 5 – 8 personen worden twee wandelpakketten verzonden, enz.

In welke taal is mijn wandel pakket beschikbaar?

Houd er alstublieft rekening mee dat alle informatie in onze Walking Packs in het Engels zal zijn.

Over conditieniveaus

Hoe goed moet onze conditie zijn om op een wandelvakantie te gaan?

We proberen wandelroutes aan te bieden die geschikt zijn voor een groot aantal wandelaars en capaciteiten. Om dit te bereiken, bieden we 3 verschillende moeilijkheidsgraden, namelijk Rustig, Gemiddeld en Uitdagend. Het verschil tussen elke moeilijkheidsgraad zit in de gemiddelde afstand die u elke dag zult lopen. Qua hoogte verschilt het niet, want het exacte pad wordt nog steeds gevolgd. Daarom zijn dezelfde hoogteverschillen (het klimmen op en neer) van het pad meestal aanwezig, ongeacht de moeilijkheidsgraad. Afhankelijk van het parcours vindt u in uw routebeschrijvingen enkele alternatieve en gemakkelijkere route-opties voor delen van de wandelroute om u te helpen navigeren en moeilijkere delen van de route te omzeilen, maar dit is niet altijd het geval.

Het is belangrijk op te merken dat de moeilijkheidsgraden van Hillwalk Tours alleen gebruikt mogen worden als leidraad voor uw eigen conditie en wat u denkt dat u dagelijks aankunt. Uiteindelijk bent u het die uw eigen conditie het beste kent. We raden u ten zeerste aan om de afstanden en wandeltijden voor elke route die u overweegt te bekijken, samen met eventuele aanvullende opmerkingen op de specifieke tourpagina, voordat u boekt.

Wat is het verschil tussen Rustige, Gemiddelde en Uitdagende wandelreizen?

Het verschil tussen deze reizen zit hem in de afstand die u elke dag loopt:

  • Rustige reizen dekken een gemiddelde afstand van 12-16 km (7.5 – 10 mijl) per dag
  • Gemiddelde reizen dekken een gemiddelde van 18-22 km (11 – 14 mijl) per dag
  • Uitdagende reizen een gemiddelde van 24-28 km (15-18 mijl) per dag

Voor een gedetailleerd overzicht van hoe we onze wandeltochten beoordelen, zie het volgende; Wandeltocht Niveaus.

Kunnen we een rustdag nemen?

Ja, we organiseren graag een extra nacht voor u op elke willekeurige locatie tijdens u wandeltour.

Voor degenen die een wandeltocht maken in Ierland, kunnen we indien nodig ook extra nachten boeken in Dublin, in het pittoreske kustplaatsje Dún Laoghaire (op slechts 25 minuten met de trein van het stadscentrum van Dublin) of ook in de populaire steden van Galway en Belfast.

Suggesties voor interessante plaatsen voor een rustdag zijn beschikbaar op de reispagina’s over iedere wandelregio.

Over geld, vluchten en verzekeringen

Zijn bankmachines/creditcard faciliteiten op de route beschikbaar?

In de meeste grotere steden, dorpen en steden zijn geldautomaten aanwezig. Houd er rekening mee dat uw thuisbank u waarschijnlijk kosten in rekening brengt voor het opnemen van geld in het buitenland. Bovendien kunt u, als u een pinpas hebt, bij sommige winkels en cafés vaak contant geld krijgen via het ‘cashback’-systeem als u een aankoop doet met de kaart (vraag naar ‘cashback’).

Creditcards en bankpassen kunnen nu bijna overal worden gebruikt voor betaling. Er zijn echter nog enkele kleinere bedrijven die alleen contant geld accepteren, zoals kleinere winkels, B&B’s (voor lunchpakketten) of taxi’s (voor vervoer van of naar restaurants). We raden u daarom aan om wat contant geld (lokale valuta) mee te nemen als back-up.

Contactloze kaartbetalingen worden ook steeds vaker op veel plaatsen geaccepteerd (controleer de dagelijkse kaartlimieten voor gebruik).

Welke valuta heb ik nodig voor mijn wandelvakantie?

De valuta die wordt gebruikt in het Verenigd Koninkrijk (d.w.z. Engeland, Schotland, Wales, Noord-Ierland) is Britse pond (£). Daarom heeft u Britse ponden nodig als u een wandeltocht maakt in Engeland, Schotland, Wales of Noord-Ierland.

Zijn vluchten en vervoer naar het begin en het einde van onze wandeltocht inbegrepen?

Vluchten en vervoer naar het begin en het einde van uw wandeltocht zijn niet inbegrepen bij onze wandeltochten. We bieden echter wel een gedetailleerde stapsgewijze handleiding met voorgestelde opties over hoe u vanaf tal van grote luchthavens met het openbaar vervoer naar de startlocatie van uw wandeling kunt komen. Zie bovendien voor meer reisinformatie het gedeelte ‘Reisinformatie’ op de individuele tourpagina voor elke route.

Moet ik een verzekering aanschaffen?

Hoewel een reisverzekering niet verplicht is om op wandelvakantie te gaan, raden we u ten zeerste aan om voor vertrek een adequate verzekering af te sluiten.

Helaas is een reisverzekering van derden niet beschikbaar via Hillwalk Tours en moet deze apart worden geboekt.

Wandeltocht Niveaus

Welke Schotland Wandeltocht Moet U Kiezen?

Het kiezen van de juiste wandel tocht kan moeilijk zijn. Het is belangrijk om de balans van fysieke uitdaging en het comfort niveau dat u nodig heeft te overwegen. Om het u de beslissing wat makkelijker te maken, hebben wij een menu van Rustige, Gemiddelde en Uitdagende wandeltochten opgesteld.

Voordat we het verschil tussen de diverse niveaus uitleggen, is het belangrijk op te merken dat elke wandeltocht binnen een bepaalde regio dezelfde officiële wandelroute volgt. Bijvoorbeeld, als u langs de West Highland Way gaat wandelen, maakt het niet uit of u een ‘Rustige of een ‘Uitdagende’ tocht kiest – u wandelt langs het officiële ‘West Highland Way’ pad. Om deze wandelroute toegangkelijk te maken voor alle wandelaars, hebben wij de gemiddelde dagelijkse wandeling tussen de accommodaties verkort voor de rustige en gemiddelde wandeltochten.

  • Dezelfe Route, Kortere Afstanden: Bijvoorbeeld, langs het Rob Roy Way pad kunt u de gehele route lopen op een 6-Daagse Uitdagende wandeltocht, een 8-Daagse Gemiddelde wandeltocht, of een 10-Daagse Rustige wandeltocht. Echter, terwijl u voor de Uitdagende tocht een vlot tempo moet houden van 31 km (19.5 mijl) per dag, geeft de Gemiddelde tocht een iets meer ontspannen tempo van een gemiddelde 19.5 km (12 mijl) per dag, en de Rustige tour geeft u een relaxed tempo van net over 15 km (9.5 mijl) per dag.

Hieronder vindt u een algemeen overzicht van elke moeilijkheidsgraad. Merk op dat de cijfers voor de ‘Gemiddelde Dagelijkse Wandeling’ en ‘Wandeltijd’ kunnen verschillen tussen de regio’s. Slechte weeromstandigheden kunnen de gemiddelde wandeltijd, die is gebaseerd op een persoon van normale fitness lopende met een gematigde snelheid van ongeveer 4 km/u, beïnvloeden. De wandel tijd houdt rekening met het terrein, maar niet met de benodigde tijd voor pauzes, fotos enz.

Voor meer details over de dagelijkse aftstanden, het niveau van de klim en het terrein dat het wandelpad doorkruist, verwijzen wij u naar de reisroute pagina van elke individuele wandeltocht.

Rustige

12-18km 3-6 uur
Onze Rustige wandelreizen zijn ontworpen met de parttime wandelaar in gedachten. Terwijl u toch een aantal beklimmingen kunt verwachten, bieden deze wandeltochten de kortste dagelijkse wandelingen, wat dus ook minder omhoog- en omlaag klimmen betekent. Dit geeft u ruim de tijd om van het landschap en de vergezichten te genieten, foto’s te maken, een lange lunch pauze te nemen en, indien nodig, de meer lastige delen van de wandeling te ondernemen.

Gemiddelde

16-23km 4-7 uur
Onze Gemiddelde wandelreizen zijn geschikt voor mensen die gewend zijn aan regelmatige lichaamsbeweging. Ze bieden langere, maar toch haalbare dagelijkse wandelingen en geven u wat meer van een uitdaging zonder verder te gaan dan uw persoonlijke limieten. Er zijn meer beklimmingen per dag, maar hardere dagen worden in het algemeen gevolgd door rustigere dagen. U zult natuurlijk ook nog tijd hebben voor een ontspannen lunch pauze en om foto’s te nemen.

Uitdagende

22-30km 5-9 uur
Onze Uitdagende wandelreizen zijn ontworpen voor de ervaren wandelaar en wandelaars die van een goede uitdaging houden. Ze bieden u de langste dagelijkse wandelingen met de hoogste beklimmingen aan en zullen uw uithoudingsvermogen testen door u vaak de hele dag te laten lopen. Zoals met al onze wandeltochten staat u natuurlijk een warme douche en de beste lokale gastvrijheid te wachten aan het einde van uw dagelijkse wandeling, zodat u elke avond lekker kunt ontspannen en uw batterijen opniew kunt opladen.

Hoe Boeken

Hoe boek ik mijn wandelvakantie?

1. Ga door onze website browsen om uw favoriete wandelroute te vinden.

2. Kies het type wandelreis dat u wilt nemen: ‘Rustig’, ‘Gemiddeld’ of ‘Uitdagend’

3. Vervolgens, besluit hoeveel dagen u op reis wilt zijn

4. Klik op de ‘Boek Nu’ knop, rechtsboven op onze webpagina

5. Vul tenslotte ons boekingsformulier in en maak een aanbetaling van €100 per persoon

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Aanbetalingen en verdere betalingen kunnen worden gedaan met behulp van:

1. Creditcard – via PayPal, voor Euro-betalingen, of via Stripe, voor Sterling-betalingen

Paypal, gebruikt door 180 miljoen mensen over de hele wereld voor het maken van veilige online creditcard betalingen). Let op: als u in het verleden reeds een PayPal rekening heeft geopend, dan moet u om een betaling te doen inloggen op deze rekening.

Stripe, een snelle en veilige manier voor het maken van online betalingen met Credit- of Debit kaart. Stripe behandeld elk jaar miljoenen transakties voor bedrijven over de hele wereld en is nu de geprefereerde betalingspartner voor veel grote bedrijven.

2. Bankoverschrijving – Instructies en accountgegevens voor het uitvoeren van een bankoverschrijving vindt u op ons boekingsformulier en ook in de e-mail met de gegevens voor de laatste betaling. U kunt ook rechtstreeks contact met ons opnemen voor de vereiste accountgegevens.

Wat gebeurt er nadat ik heb geboekt?

1. Als u met creditcard of bankpas heeft betaald, ontvangt u binnen 24 uur een e-mail ter bevestiging van de ontvangst van uw boekingsformulier en aanbetaling. In deze e-mail zult u worden gevraagd de gegevens te bevestigen.

Wanneer u betaalt via een overschrijving, kan het een aantal dagen duren voordat de betaling ons heeft bereikt. In dit geval ontvangt u een bevestigingse-mail met het verzoek uw gegevens te bevestigen zodra wij de betaling aan uw boekingsformulier hebben gekoppeld. Het zou kunnen dat u een automatische e-mail ontvangt met het bericht dat uw boekingsformulier is ontvangen, maar dat er geen betaling is binnengekomen – u kan dit bericht dan negeren.

2. Zodra uw bevestiging is ontvangen, beginnen wij met het maken van de boekingen voor uw reis. Daarom geldt: hoe eerder u ons deze bevestiging stuurt, des te eerder wij kunnen beginnen met het boeken van uw tour.

3. Nadat alle arrangementen voor uw tour zijn bevestigd (dit proces kan normaal gesproken tussen de vijf en tien werkdagen duren), ontvangt u een uitsplitsing van het openstaande saldo voor uw tour en een vervaldatum voor betaling.

4. Zodra de laatste betaling is ontvangen, sturen wij u een bevestigingsemail toe.

5. Pdf-versies van uw wandelpakket worden vervolgens per e-mail naar u verzonden, met daarin al uw tourdetails. De fysieke items die nodig zijn voor uw tour (bijv. kaarten, bagagelabels enz.) worden op uw huisadres of op de eerste accommodatie op uw tour doorgestuurd, waar het bij aankomst op u wacht. Als u heeft gevraagd om uw volledige wandelpakket te printen, wordt dit ook naar uw huisadres gestuurd of naar uw eerste accommodatie op de tour, waar het bij aankomst op u wacht.

6. U ontvangt een week voor de startdatum van uw tour een geautomatiseerde e-mail van ons, met wat aanvullende informatie om u te helpen bij uw voorbereiding voordat u op reis gaat.

7. Als u tijdens uw tour problemen hebt, kunt u ons 24/7 bereiken op ons noodnummer dat u in uw wandelpakket kunt vinden.

8. Nadat uw tour is afgelopen, sturen we u een feedbackformulier met betrekking tot uw tour en hoe het allemaal ging. We hechten enorm veel belang aan de feedback van onze klanten en de ervaring van onze tours, dus als u wat vrije tijd hebt, raden we u ten zeerste aan om dit feedbackformulier in te vullen, omdat het ons helpt om een service van hoge kwaliteit te blijven bieden en om verder te verbeteren waar nodig.

9. Ten slotte, als u anderen wilt vertellen over uw ervaring met Hillwalk Tours, kunt u een online beoordeling achterlaten op onze Google-, Facebook– of Tripadvisor-pagina’s.

Vergeet Niet..

ONMISBAAR:

ONMISBAAR:
Let op: een gedetailleerde lijst met aanbevolen uitrusting wordt bijgevoegd in uw wandelpakket

WATERDICHTE JAS EN OVERBROEK – Je weet nooit wanneer je bescherming tegen wind en regen nodig hebt, dus bereid je voor op onvoorspelbaar weer door een ademende, waterdichte jas en overbroek in te pakken. Je hebt ze misschien niet nodig, maar als je ze wel hebt, zul je ze graag hebben.

BASISLAAG – Dit is wat je tegen je huid draagt ​​en de beste opties zijn ademende en vochtafvoerende stoffen in plaats van katoenen t-shirts. Ze transporteren vocht weg van de huid, waardoor je je comfortabeler voelt tijdens het lopen.

FLEECE – Houdt je warm in de koudere maanden en op de heuvels en zorgt ervoor dat je in de zomer lagen kunt uittrekken als je hard werkt.

LICHTE EN COMFORTABELE BROEK – Zorg ervoor dat u een broek kiest die rekbaar is of voldoende ruimte biedt om uw benen vrij te bewegen. Jeans/Denims zijn niet geschikt voor bergwandelingen.

VOCHTAFVOERENDE SOKKEN – Kies niet-katoenen sokken die goed passen en vocht van je voeten afvoeren om te voorkomen dat ze gaan zweten. Sommige mensen dragen twee paar: een inlegzool tegen de huid en daar overheen sokken van wol of een wolmix. Dit zal helpen om de kans op wrijving, zoals blaren en ‘hotspots’, te verminderen. Onze tip: Breng elke ochtend een beetje vaseline of een soortgelijke anti-blarenzalf aan en trek daarna uw sokken aan, dit vermindert wrijving en helpt blaren te voorkomen.

SCHOENEN – Wij raden u aan comfortabele, waterdichte, lichtgewicht schoenen of laarzen mee te nemen, die enkelsteun bieden en goede grip bieden op rotsen, gras en modder. Houd er rekening mee dat de paden in veel van onze regio’s. Onze tip: Als u voor uw vakantie nieuwe laarzen of schoenen koopt, zorg er dan voor dat u ze vóór uw tocht een of twee langere wandelingen uitprobeert!

  • Veel wandelaars vinden lichte wandelschoenen voldoende en vaak comfortabeler voor de Speyside Way Whiskey Trail, en voor wandelaars die het asfaltgedeelte van Callander naar Lochearnhead op de Rob Roy Way wandelen.
  • Sommige wandelaars brengen zowel lichte schoenen als laarzen mee om voorbereid te zijn op verschillende terreinen.

Huisschoenen: Sommige B&B’s staan ​​geen laarzen of schoenen toe in huis, dus misschien wilt u wat ‘huisschoenen’ meenemen, d.w.z. pantoffels, slippers, enz.

GAITERS – Door uw bovenlaars en onderbeen te bedekken, helpen deze uw voeten en broek droog te houden in nat gras en drassig terrein. We raden u aan beenkappen mee te nemen, maar het is handig om deze altijd aan uw voeten te hebben als de grond bijzonder nat wordt.

RUGZAK (met waterbestendige hoes) – Om alle benodigdheden in op te bergen, inclusief extra lagen kleding, regenbroek en -jas, EHBO-kit, camera, lunch, tussendoortjes en drinken. Onderschat niet hoe belangrijk het is om gehydrateerd te blijven! Neem elke dag op zijn minst 1 tot 2 liter water mee per persoon, afhankelijk van het weer.

WARME MUTS & HANDSCHOENEN – Essentieel, zelfs in de zomer, bij hoge hoogten en open vlakten.

CONTANT GELD – Neem wat contant geld mee om te betalen voor lunchpakketten, taxi’s, etc., aangezien de pinautomaten en creditcarddiensten op sommige plaatsen beperkt kunnen zijn (zie uw welkomstbrief voor meer details).

EHBO-KIT – Het is een goed idee om een ​​kleine, eenvoudige EHBO-doos te hebben, waarmee u kleine verwondingen zoals verstuikingen, schaafwonden, snijwonden en blaren kunt behandelen. Goede dingen om mee te nemen zijn pleisters, wondverbanden, blarenpleisters, steriele reinigingsdoekjes, pijnstillers, pincetten (voor splinters en teken), verband, zinkoxidetape (voor blaren of verstuikingen).

FLUIT – Dit standaard wandeluitrusting is bedoeld voor het zeer onwaarschijnlijke geval dat u een signaal om hulp moet geven (het standaardsignaal is drie lange stoten).

HOGE ZICHTBAARHEIDSVESTEN & ZAKLAMP – Veel routes, hebben gedeelten die over wegen lopen. Voor deze wandelingen kunt u het beste een High Visibility Vest meenemen. Dit verhoogt uw zichtbaarheid, vooral bij slecht weer of als het donker wordt en uw wandeling langer duurt dan verwacht. Een zaklamp kan helpen op offroad-trajecten.

STEEKPROPRIK (OMVORMER) –3-voudige stekkers met vierkante pinnen worden gebruikt in VK – de spanning is 230V.

MOBIELE TELEFOON – Wij raden u ten zeerste aan een mobiele telefoon mee te nemen of aan te schaffen. Hiermee kunt u contact opnemen met uw accommodatie en vervoerders vanaf de route en in geval van nood hulp inroepen.

  • Bezoekers van andere Europese landen: In de huidige vorm brengen veel Europese netwerkexploitanten ook geen kosten in rekening voor roaming in het Verenigd Koninkrijk (Schotland, Engeland, Wales en Noord-Ierland), maar controleer dit alstublieft bij uw exploitant voordat u op reis gaat.
  • Bezoekers van buiten de EU (Verenigde Staten, Canada, etc.): Zorg ervoor dat u een GSM/UMTS-telefoon hebt die compatibel is met Europese netwerken en een roamingdienst/geschikt telefoonabonnement voor het land waar u naartoe reist. Als uw telefoon ontgrendeld is en compatibel is met GSM/UMTS, kunt u ook een Ierse of Britse simkaart kopen bij diverse mobiele telefoonwinkels en supermarkten en deze in uw eigen telefoon gebruiken. Als alternatief kunt u bij aankomst een goedkope prepay-telefoon kopen. Het is vaak mogelijk om een ​​zeer eenvoudige prepaidtelefoon te kopen voor slechts £ 15. Je kunt dan opwaarderen met vouchers of een creditcard/debetkaart.
  • Om internationaal te kunnen bellen in Europa moet u 00 kiezen als de internationale toegangscode (en niet 011 zoals in de VS of Canada). Als u belt vanaf een mobiele telefoon, voert u + in plaats van 00 in, of houdt u gewoon de 0 ingedrukt.
    Zorg ervoor dat je telefoon volledig is opgeladen voordat je aan je wandeling begint. Houd er rekening mee dat je onderweg misschien niet altijd een telefoonsignaal hebt, maar over het algemeen is het dekkingsniveau redelijk goed.
    Als u een smartphone heeft, raden wij u aan een kaartapp zoals Google Maps te installeren en uw locatie/GPS-service ingeschakeld te hebben. Hierdoor kunnen we u beter helpen als u onderweg hulp nodig heeft door uw locatie te identificeren.

EXTRA SUGGESTIES:
ZONNEBRANDCRÈME, ZONNEBRIL EN (ZONNE)HOED (april tot september) – Laten we hopen dat deze van pas zullen komen!

INSECTENSPRAY & KLAMBOE (alleen mei tot september) – Kan nuttig zijn voor alle regio’s, maar is vooral belangrijk voor Schotland (we raden ‘Smidge’ aan). Voor Schotland kunt u zelfs overwegen een muggennet mee te nemen.

CAMERA – Van essentieel belang voor het maken van foto’s van het adembenemende landschap, waarmee u tegen uw vrienden kunt opscheppen over uw vakantie.

WANDELSTOKKEN – Helpen voorwaartse beweging en evenwicht, verminderen de impact op uw knieën en helpen bij het evenwicht op moeilijk terrein. Een paar is het beste, maar veel wandelaars gebruiken er ook maar één.

KOMPAS – Een kompas (en de vaardigheid om ermee om te gaan) is een goed idee maar niet noodzakelijk voor onze Ierse tours.

OORDOPJES – We weten hoe belangrijk het is om een ​​goede nachtrust te krijgen. Omdat er mogelijk andere gasten in het pension zijn met andere plannen voor hun nacht, raden wij u aan oordopjes mee te nemen om zoete dromen te garanderen!

Tijdens Uw Wandelreis

Zijn er specifieke in- en uitchecktijden bij elke accommodatie?

Uw kamer is elke dag uiterlijk vanaf 16.00 uur klaar en soms al eerder.

De inchecktijden bij uw accommodatie zijn over het algemeen niet voor 16.00 uur. Het is mogelijk dat u iets eerder kunt inchecken (bijvoorbeeld rond 15.00 uur), maar dit is niet gegarandeerd. Als u een eerdere inchecktijd wilt aanvragen, dient u van tevoren contact op te nemen met de gastheer/-vrouw van uw accommodatie om dit te bespreken.

Als u verwacht na 18.00 uur bij uw accommodatie te arriveren, dient u uw gastheer/-vrouw hiervan vooraf op de hoogte te stellen (met name B&B’s & Pensions). Redenen hiervoor kunnen zijn dat uw vlucht vertraging heeft, dat u nog aan het wandelen bent of dat u voor het inchecken bent gestopt om iets te eten of te drinken. Door ze van tevoren te laten weten, kunnen de hosts dienovereenkomstig plannen en ook geruststellen dat alles in orde is.

De uitchecktijd is meestal 10.00 uur, maar dit kan variëren, daarom is het vaak het beste om de uitchecktijden rechtstreeks met de gastheer/-vrouw van uw accommodatie te bespreken.

 

Hoe laat arriveert mijn bagage?

Uw bagage komt iedere dag voor 4 uur ‘s middags aan.

Wat voor soort ontbijt is beschikbaar?

Een smakelijk ontbijt is belangrijk om u voor te bereiden op de dag vol wandelen en avontuur die voor u ligt. Bij uw accommodatie kunt u een warm ontbijt, een continentaal ontbijt of misschien zelfs beide vinden!

In sommige gevallen, waar we geen andere keuze hebben dan u te boeken in een accommodatie waar geen ontbijt wordt geserveerd, zullen we de kosten van het ontbijt aftrekken van uw tourprijs, zodat deze in plaats daarvan kunnen worden gebruikt om ontbijt te kopen in een nabijgelegen café/restaurant.

De meeste gastheren/-vrouwen van accommodaties zullen altijd proberen zo goed mogelijk rekening te houden met dieetwensen, op voorwaarde dat ze van tevoren op de hoogte worden gesteld. Daarom, als u dieetwensen heeft (bijv. veganistisch, vegetarisch, etc.), laat het ons dan weten in de het “Eventuele dieetwensen/allergieën?” veld op ons boekingsformulier bij het boeken.

Houd er rekening mee dat niet alle bedrijven gemakkelijk kunnen voldoen aan dieetwensen, zoals vegetarisch, veganistisch, glutenvrij, enz., vooral in meer afgelegen en landelijke gebieden. Als u een specifiek dieet nodig heeft, raden we u aan dit van tevoren te informeren of met uw gastheer/-vrouw te bespreken. Misschien vindt u het ook handig om een app te downloaden, zoals Vanilla Bean of Happy Cow, beide beschikbaar op Android en iOS, om u te helpen een locatie te vinden die aan uw behoeften voldoet.

Waar kan ik elke dag lunchen? Kan ik een lunchpakket langs het pad ophalen?

In je routebeschrijving geven we een lijst van plaatsen waar je elke dag minstens één café, pub, winkel of restaurant kunt verwachten. Openingstijden kunnen echter veranderen, sommige plaatsen gaan pas ‘s middags open en bedrijven kunnen onverwachts sluiten. We raden je daarom aan om ook bij je accommodatie te informeren waar je de volgende dag kunt lunchen, langs de route of aan het begin van de wandeling.

Als het niet mogelijk is om overdag eten of drinken te kopen, kun je een lunchpakket kopen voordat je begint in de ochtend, vooral als het een lange wandeling is. Als er geen winkels in de buurt zijn, kan de gastheer tegen een redelijke prijs op verzoek voor een lunchpakket zorgen.

De meeste gastheren/-vrouwen van accommodaties zullen altijd proberen zo goed mogelijk rekening te houden met dieetwensen, op voorwaarde dat ze van tevoren op de hoogte worden gesteld. Daarom, als u dieetwensen heeft (bijv. veganistisch, vegetarisch, etc.), laat het ons dan weten in de het “Eventuele dieetwensen/allergieën?” veld op ons boekingsformulier bij het boeken.

Houd er rekening mee dat niet alle bedrijven gemakkelijk kunnen voldoen aan dieetwensen, zoals vegetarisch, veganistisch, glutenvrij, enz., vooral in meer afgelegen en landelijke gebieden. Als u een specifiek dieet nodig heeft, raden we u aan dit van tevoren te informeren of met uw gastheer/-vrouw te bespreken. Misschien vindt u het ook handig om een app te downloaden, zoals Vanilla Bean of Happy Cow, beide beschikbaar op Android en iOS, om u te helpen een locatie te vinden die aan uw behoeften voldoet.

Waar kan een avondmaaltijd halen?

Over het algemeen kunt u een avondmaaltijd kopen in één van de plaatselijke restaurants, cafés of pubs dichtbij uw accommodatie. Als er geen restaurants/cafés/pubs in de buurt zijn, dan kunt u een maaltijd bij uw gastheer/gastvrouw kopen.

De meeste gastheren/-vrouwen van accommodaties zullen altijd proberen zo goed mogelijk rekening te houden met dieetwensen, op voorwaarde dat ze van tevoren op de hoogte worden gesteld. Daarom, als u dieetwensen heeft (bijv. veganistisch, vegetarisch, etc.), laat het ons dan weten in de het “Eventuele dieetwensen/allergieën?” veld op ons boekingsformulier bij het boeken.

Houd er rekening mee dat niet alle bedrijven gemakkelijk kunnen voldoen aan dieetwensen, zoals vegetarisch, veganistisch, glutenvrij, enz., vooral in meer afgelegen en landelijke gebieden. Als u een specifiek dieet nodig heeft, raden we u aan dit van tevoren te informeren of met uw gastheer/-vrouw te bespreken. Misschien vindt u het ook handig om een app te downloaden, zoals Vanilla Bean of Happy Cow, beide beschikbaar op Android en iOS, om u te helpen een locatie te vinden die aan uw behoeften voldoet.

Zijn er droogvoorzieningen beschikbaar bij mijn accommodatie?

Het merendeel van uw gastvrouwen en -heren kunnen u helpen bij het drogen van uw wandelspullen.

Wat is het verschil tussen kilometers en mijlen?

1 kilometer = 0.621371192 mijl

1 mijl = 1.609344 kilometer

Hoe ga ik om met dieren die ik tegenkom tijdens mijn wandeling?

Veel van de wandelpaden lopen door privélandbouwgrond. Dit betekent dat boeren hun vee (zoals runderen, schapen, geiten etc.) kunnen laten grazen in dezelfde velden waar u doorheen loopt. Sommige dieren kunnen er intimiderend uitzien. Maak u echter geen zorgen, u zult merken dat deze dieren eigenlijk vrij schuw zijn. Blijf op een normale manier lopen (niet rennen) en u zou geen problemen moeten hebben. Let daarnaast op eventuele borden die de boer heeft aangebracht.

Meer informatie over hoe om te gaan met dieren tijdens u wandeltour vind u in het veiligheidsinformatie- en landcodedocument dat u in uw wandelpakket kunt vinden.

Heb ik mobiele/gsm-ontvangst?

De meeste gebieden hebben ontvangst voor mobiele telefoons, zelfs als u aan het wandelen bent. Het is echter mogelijk dat u door sommige afgelegen gebieden reist waar de ontvangst beperkt of helemaal niet beschikbaar is.

Het is belangrijk op te merken dat, als u zich ooit in een noodgeval bevindt, mobiele telefoons/gsm’s nog steeds contact kunnen opnemen met de alarmnummers, zelfs zonder ontvangst van mobiele/gsm’s.

Heeft onze accommodatie Wi-Fi verbinding?

Ja, in de meeste accommodaties is wifi beschikbaar, maar dit is niet gegarandeerd. Bovendien is de wifi-kwaliteit, vanwege de afgelegen locaties van sommige accommodaties, niet altijd de beste.

Zijn de paden duidelijk aangegeven?

Ja, over het algemeen zijn de meeste routes zeer duidelijk bewegwijzerd met een markering direct voor en na elke afslag. Als u ooit twijfelt, kunt u ook de Hillwalk Tours-routebeschrijvingen of -kaarten in u wandelpakket bekijken.

Zal mijn wandeltocht taxitransfers omvatten?

Ja, het is mogelijk dat uw tour taxitransfers bevat om u van en naar het parcours te brengen. De reden hiervoor is:

  • Vanwege de beperkte accommodatiemogelijkheden op sommige locaties tijdens uw tour, moeten we u mogelijk een accommodatie boeken waarvoor transfers van/naar het start-/eindpunt van uw wandeling nodig zijn.
  • Vanwege beperkte accommodatie-opties of geen beschikbaarheid in accommodatie, moeten we u mogelijk voor meer dan één nacht in dezelfde accommodatie boeken om meerdere locaties te dekken, in welk geval taxitransfers vereist zijn om u van en naar het parcours te brengen.
  • Vanwege minimale vereisten voor overnachtingen in accommodaties op bepaalde routes, hebben we soms geen andere keuze dan u meerdere nachten op dezelfde locatie te laten verblijven en gebruik te maken van transfers om u van en naar het parcours te brengen.

De kosten van deze taxitransfers die u van en naar het parcours brengen, zijn inbegrepen in de tourprijs en hebben geen invloed op uw reisroute, d.w.z. u loopt nog steeds de exacte route zoals vermeld.

Klimaat

Schotland kent een gematigd klimaat dat vaak erg wisselvallig is – het komt regelmatig voor dat alle vier siezoenen op één dag voorbij komen! De warmste maanden zijn juli en augustus, met temperaturen van rond de 17°C. Het regent het hele jaar door, maar de droogste maanden zijn gewoonlijk april, mei en juni. Jaarlijkse regenval in de westelijke Hooglanden kan oplopen tot meer dan 3.000 milimeter, terwijl in de oostkust gemiddeld minder dan 800 milimeter regen valt. Wind komt voornamelijk uit het westen en zuidwesten, en is constant aanwezig op de eilanden en in de Hooglanden.

Weather Scotland